Raison d'être - Sveriges jrockförening

FAQ
Sök
Användarlista
Användargrupper
Registrera
Privata Meddelanden
Logga in

www.raisondetre.se Forum Index » Övriga föreningsdiskussioner
Forumets presentationstråd
Hoppa till:  
Skapa nytt inlägg Svara på inlägget
Qaneada

Valberedning

Inlägg Skrivet: Tis Apr 07, 2009 10:08 am     Ämne: Forumets presentationstråd
  Citera      
Kanske dax att fixa en presentationstråd

Berätta lite om dig själv, kanske vilka band du lyssnar på eller andra intressen

t ex
Hej på er alla
jag e en kille på 21 som bor i Vallentuna
Lyssnar på J-rock som Moon~Kana, D'espairsRay, Dir en Grey, Versailles och X japan Katt
lyssnar också på J-pop i form av Morning Musume, Buono! , Arashi och Kis-My-Ft2 Puss
lyssar på blanda animemusik
och Power Metal Kattlömsk

övriga intressen: Anime, manga, Final Fantasy
Skicka privat meddelande Visa användar profil

emee

Nykomling

Från: Blekinge
Inlägg Skrivet: Tis Apr 07, 2009 12:37 pm     Ämne:
  Citera      
Hej, jag heter Emelie och bor i Skåne

Jag älskar Visual kei! Puss

Jag lyssnar på:
Versailles Puss
D
Gackt
Lareine

(icke J-rock)
HIM
Lacrimas profundere
Nightwish
Loreena McKennit

Intressen:
Husdjur, Tecknat, Anime, Manga m.m.

Jag håller på att lära mig Japanska^^

Jag befinner mig mycket på Bonjour Honey forum

Boneca

JaME

Från: Uppsala
Inlägg Skrivet: Tis Apr 07, 2009 12:55 pm     Ämne:
  Citera      
Tja, jag får väl fortsätta då...

Jag är 29 år, utbildad till biolog men jobbar som IT-tekniker. Har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska bli när jag blir stor än. Mysko
Pluggar japanska på fritiden och åker till Japan närhelst jag har tid och råd, vilket tyvärr inte är tillräckligt ofta.
Lyssnar mest på j-rockband av det hårdare stuket, typ Dir en grey, D'espairsRay, lynch., Girugamesh, Sadie...men gillar även t.ex. Kagrra, som omväxling. För övrigt gillar jag metal och folkmusik, gärna kombinerat. Kattlömsk
Annars är jag väldigt djurintresserad och ägs av två katter.
Skicka privat meddelande Visa användar profil MSN Messenger

Mikochan

Karaokeansvarig

Från: Göteborg
Inlägg Skrivet: Tis Apr 07, 2009 9:03 pm     Ämne:
  Citera      
Tja ^^ Medlem Miko är jag- är 27 år och utbildar mig till ekonom på Göteborgs Handelshögskola. Får se om det blir något av mig i slutändan XD
Har även pluggat japanska och studerat vid ett japanskt universitet i ett halvår.

Lyssnar för tillfället på TOKIO (hur kunde jag missa att det gjort alla dessa gamla goa låtar från min yngre ungdoms tid XD ), arashi, gackt och l'arc~en~ciel. jaaaaaaaaa jag vet det är bara pojkar Vänskapligt retsam
lyssnar även en hel del tvspels musik. har inte haft ork att lyssna in mig på nytt jrock material på ett tag.

Mina största intresse är karaoke och anime. gillar även att läsa böcker när jag får tid över.
håller dessutom i karaokehörnan varje tisdag på Hikarikais möten i gbg.
är husdjur till två katter själv ^^

I'm so beautiful it's scary
Skicka privat meddelande Visa användar profil Skicka email Besök användarens hemsida

Akaa

Nykomling

Från: Sundsvall
Inlägg Skrivet: Lör Jun 06, 2009 12:50 am     Ämne:
  Citera      
Oi!

Jag heter André Lindholm och är 24 år. Planerar just nu inför studier i Idrott och japanska. På fritiden spelar jag fotboll i DIV3 och försöker driva Ikikata.se med framgång, även om man alltid tycker att det finns saker som man kan förbättra.

Jag hade gärna jobbat med Ikikata på heltid, men jag är inte väldens bästa skribent och gör det under min fria tid och hoppas att folk ska uppskatta att det dyker upp lite nyheter då och då.

Jag lyssnar på mycket Jrock/Visual Kei, mest X-japan och Versailles. Försöker hela tiden vidga mina vyer, finna nya artister att lyssna till och den japanska djungeln av musik är enorm.

Jag hoppas att jag ska finna många nya vänner här på forumet som kan vägleda mig och öka mitt intresse för den fantastiska japanska musiken.

Fridens!
André

Boneca

JaME

Inlägg Skrivet: Lör Jun 06, 2009 1:42 pm     Ämne:
  Citera      
Akaa skrev:
Oi!

Jag heter André Lindholm och är 24 år. Planerar just nu inför studier i Idrott och japanska. På fritiden spelar jag fotboll i DIV3 och försöker driva Ikikata.se med framgång, även om man alltid tycker att det finns saker som man kan förbättra.

Jag hade gärna jobbat med Ikikata på heltid, men jag är inte väldens bästa skribent och gör det under min fria tid och hoppas att folk ska uppskatta att det dyker upp lite nyheter då och då.

Jag lyssnar på mycket Jrock/Visual Kei, mest X-japan och Versailles. Försöker hela tiden vidga mina vyer, finna nya artister att lyssna till och den japanska djungeln av musik är enorm.

Jag hoppas att jag ska finna många nya vänner här på forumet som kan vägleda mig och öka mitt intresse för den fantastiska japanska musiken.

Fridens!
André

Hej och välkommen till forumet! Glad
Vad lustigt, jag var faktist inne på ikikata för första gången bara häromdagen...tänkte då att vi kanske borde länka till varandra.

Dancing Moon

Konventsansvarig

Från: Huddinge
Inlägg Skrivet: Sön Jun 07, 2009 3:43 pm     Ämne:
  Citera      
Brukar läsa Ikikata ibland, kul med en svensk j-nyhetssite som uppdaterar så ofta och om en massa olika saker Glad

Akaa

Nykomling

Från: Sundsvall
Inlägg Skrivet: Sön Jun 07, 2009 5:01 pm     Ämne:
  Citera      
Tack för välkomnandet. Nu då jag spenderar mycket tid med japansk musik ansåg jag det som en självklarhet att bli medlem i detta forum. Roligt att ni läser Ikikata också.

Boneca: Självklart tycker jag att vi borde fixa ett länkbyte! (Glad)

Vi på Ikikata har även funderat över ett forum vi också då vi har ganska mycket läsare, det har dock aldrig blivit av. Så man får hänga i flera olika istället ^^

Setsuna

Nykomling

Inlägg Skrivet: Mån Feb 15, 2010 9:14 am     Ämne:
  Citera      
Jag vet att ingen skrivit här på ett tag så jag tänkte försöka plocka upp tråden igen. Bara för att jag känner er betyder inte att jag har koll på vad alla heter på forumet ^^

Jag heter Setsuna för dem som inte vet det.
Ålder är det inte så noga med, den är omdiskuterad och blir aldrig riktigt rätt...
Älskar att kramas så varning för attack-kramar! ~.^
Jag läser till översättare med japanska och engelska som källspråk. Har även ett par år på KTH bakom mig.

Jag gillar så mycket mycket musik men Gackt är och förblir obestridlig 1:a. Puss
Annars blir det Mucc, Despa, Machida Naotaka, Kanjani8, div andra blandade johnnys när andan faller på, Duel Jewel, Malice Mizer, mfl. Lite opera och power metal slinker också med.

Ett varningens ord, om man börjar prata japanska dramaserier med mig har jag väldigt svårt att sluta Vänskapligt retsam

Boneca

JaME

Inlägg Skrivet: Mån Feb 15, 2010 3:56 pm     Ämne:
  Citera      
Setsuna skrev:
Ett varningens ord, om man börjar prata japanska dramaserier med mig har jag väldigt svårt att sluta Vänskapligt retsam

Du glömde nämna att du har dålig smak när det gäller dramaserier! Vänskapligt retsam

Men det är iaf himla kul att se dig på forumet!

Chris

Nykomling

Inlägg Skrivet: Tor Jun 10, 2010 5:57 pm     Ämne:
  Citera      
Hejsan Hejsan, Chris heter jag.
Jag springer runt på konvent och ser glad ut och min koppling till Raison D'être ligger via konvent, har jobbat med crewet vid ganska många tillfällen och trivs med det så jag kommer att forsätta jobba med dem när jag blir given chansen (Förutsatt att dem vill ha mig där ^^).
Jag är inte så jättekänd, jag håller en ganska låg profil men jag gillar att lära känna nya folk även om jag är dålig på att göra det.

Lyssnar på ganska blandade saker inom J-genren, måste jag välja ett speciellt band att lyssna på får det väl faktiskt bli LMC, Japan X och Dir en Grey.
Trevligt att råkas Kattlömsk

SlaveOfLunacy

Nykomling

Från: Sverige
Inlägg Skrivet: Sön Jun 27, 2010 3:19 pm     Ämne:
  Citera      
ja hej ja e Berry-chan och jag lyssnar på ganska mkt J-rock som Luna Sea, X Japan, La'cryma Christi, V-Neu, Breakerz osv Kattlömsk Men jag undrar också hur man kan radera sitt konto här?

Dancing Moon

Konventsansvarig

Från: Huddinge
Inlägg Skrivet: Mån Jun 28, 2010 9:24 am     Ämne:
  Citera      
Om du inte vill använda det, är det bara att låta det ligga kvar. Annars kan admin plocka bort det på ett eller annat sätt, men det kanske dröjer lite tills någon har tid att peta runt i phpBB's djup ^^;

fallen_angel

Vice Ordförande

Från: Bromma
Inlägg Skrivet: Ons Aug 25, 2010 10:47 pm     Ämne:
  Citera      
Känner att jag också borde göra en liten presentation.. Therese heter jag men kallas Tess,snart 22 år och är föreningens vice ordförande, och så smått ordförande in training. Praktiskt när vice och ord ordförande bor på samma ställe Retas
Trillade in i föreningen på en vinterfest 2008 och har blitt fast sen dess.
Läser japanska steg 1 på universitetet för tillfället och kämpar på för att få jobba med det jag älskar mest, musik!
Musiksmak delar jag nästintill helt med Boneca, så vi ses ofta sittandes tillsammans i ehem "djupa" musikdiskussioner Katt Jag är ju ett fan av metal så när det lyssnas på japanskt lyser j-popen med sin frånvaro.
Älskar djur och spec katter, är tyvärr allergisk så tar alla chanser jag får att kela med kompisars katter när jag inte kan ha egen.

Options and Permissions

Visa tidigare inlägg:

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet
.
Sida 1 av 1 .:. Skapa nytt inlägg Svara på inlägget